SENSACJA: Nowy wzornik Pantone trafia na polski rynek !

Nie trzeba było długo czekać na reakcje zachodnich koncernów reklamowych na zmiany w Polsce. Firma Pantone Inc. zajmująca się standaryzacją kolorów zamierza wprowadzić na polski rynek uproszczony wzornik kolorów dla branży reklamowej składający się tylko z dwóch kolorów: czerni i bieli. 

Na zwołanej dziś konferencji prasowej, Magenta Heidelberg szefowa Pantone Inc. w Cyjanowej Dolinie, tłumaczyła tę decyzję aktualną sytuacją w polskich mediach publicznych, a także utrzymującym się wśród polskich elit dyskursem na temat odcieni kolorów skóry. Według Heidelberg w prasie drukowanej w nadchodzącej dekadzie dominować tylko czerń i biel, zatem nie ma ekonomicznego sensu utrzymywać w polskich magazynach farb drukarskich w pełnej gamie kolorystycznej. „Minimalizm jest w dzisiaj bardzo trendy, a Polacy nie lubią różnorodności i są w stanie zaakceptować tylko czarny, albo biały” – dodała na koniec.

Polska wersja wzornika kolorów Pantone

Polska wersja wzornika kolorów Pantone

Rzecznik prasowy Rady Ministrów Janusz Cierpki uważa te zmiany za korzystne, ale z nieufnością odnosi się do intencji amerykańskiego giganta:

– Istnieją w Polsce siły, które będą chciały nas przekonać, że czarne jest czarne, a białe jest białe, na co zgody nie będzie. Nie zapominajmy, iż pełna paleta barw  nie ma w Polsce żadnego kontekstu historycznego, społecznego, ani kulturalnego i pojawiła się w Polsce dopiero po prywatyzacji w latach 90-tych. My nie wychowywaliśmy się w kolorowych czasach i nie uczyliśmy się z czarno-białych podręczników. Oglądaliśmy czarno-białą telewizję i rozwiązywaliśmy czarno-białe krzyżówki. Inne kolory, podobnie jak wegetarianizm, energia odnawialna i rowerzyści, mają niewiele wspólnego z tradycyjnymi polskimi wartościami. Proszę sobie przypomnieć ile niechęci wzbudzała tęcza na placu Zbawiciela. Zbyt dużo kolorów w oczywisty sposób promuje dewiacje. Wystarczy spojrzeć na symbole określonych środowisk w Polsce. Ja panu nie przerywałem.

Nowy wzornik Pantone pojawi się w sprzedaży 1 kwietnia.