Strona główna Marketing Reklama 10 sposóbów Jak działają gadżety reklamowe

10 sposóbów Jak działają gadżety reklamowe

Po co kupować gadżety reklamowe? Czy ta inwestycja się zwraca? Jak ją mierzyć, jak rozliczać ich efektywność? Każdy, kto kiedykolwiek planował budżet marketingowy musiał się zmierzyć z tymi pytaniami.

Zanim przystąpimy do dyskusji z dyrekcją albo księgowością na temat zakupów gadżetów, przypomnijmy sobie czemu w ogóle one mają służyć. Poniższa lista argumentów powinna przekonać każdego menedżera. Gadżety reklamowe to inwestycja, a nie zbędny koszt.

Poniżej 10 podstawowych problemów, które rozwiążą gadżety reklamowe. Można używać tej listy jako zestawu mocnych argumentów w dyskusjach o optymalnym podziale budżetu marketingowego.

  1. Rozdając gadżety reklamowe uruchamiasz zasadę wzajemności u osób, które są lub będą Twoimi klientami. Zasada jest prosta: Ty coś komuś, więc ktoś coś Tobie. Dalekosiężnym celem wydawania budżetu na materiały reklamowe jest wzrost sprzedaży produktów i usług właśnie tym osobom, którym te gadżety rozdaliśmy. Jeśli masz dostęp do dobrze zdefiniowanej grupy docelowej – nie wahaj się długo.
  2. Jesteś widoczny. Dobry gadżet, to widoczny gadżet. Oprócz obdarowanej osoby, komunikat marketingowy nadrukowany na gadżet może trafić do setek, a nawet tysięcy osób. Na przykład na tarczy zegara ściennego w ruchliwym miejscu, albo na czapeczce podczas festiwalu.
  3. Kruszysz lody. Gadżety otwierają zamknięte od zawsze drzwi, pomagają załatwić niemożliwe i „nie-da-sie” i „nie mam czasu”. Kto zna życie, ten wie.
  4. Podtrzymujesz relacje, z obecnymi klientami. Czują, że o nich nie zapominasz, w codziennej gonitwie za nowymi kontaktami.
  5. Dodajesz sobie prestiżu. Każdy upominek reklamowy ma swoją wartość estetyczną, praktyczną, użytkową. Przede wszystkim jest jednak nośnikiem Państwa informacji marketingowej, Przede wszystkim ma sprzedawać, a potem dopiero cieszyć. Nie odwrotnie.
  6. Kontakt non-stop z informacją. Komunikat marketingowy na gadżecie reklamowym nigdy nie śpi. Nie mozna go wyłączyć, nie można go ściszyć. Przy każdym użyciu przedmiotu reklamowego, nadrukowany przekaz przypomina o Twojej kampanii.
  7. Integrujesz zespół i pracowników. Przez wiele lat dostaw gadżetów reklamowych do firm, obserwowałem wręcz dziką ciekawość i entuzjazm pracowników z pojawienia się gadżetów firmowych. Bywało, że i produkcja stawała, i zarządy przerywały posiedzenia, żeby obejrzeć zawartość dostarczonych kartonów. Wprowadzało mnie to zawsze w lekką konsternację, dopóki nie zrozumiałem, że gadżety z nadrukiem są dla pracowników bardzo silnym narzędziem identyfikacji  z firmą. Oni nie tylko pragną drobnych korzyści, które przynoszą gadżety, ale znacznie mocniej chcą czuć dumni z przynależności do firmowej społeczności. To ważny czynnik motywujący.
  8. Wzbudzasz szacunek. Nie każdą firmę stać, nie każda jest na takim poziomie rozwoju (często wynika to tylko z mentalności), nie każda potrafi inwestować w gadżety reklamowe. Te które sięgają po te narzędzia, są doceniane przez odbiorców.
  9. Korzystasz z dźwigni. Oto tajemnica wartości dodanej: gadżet reklamowy najlepiej działa wtedy, gdy jego wartość postrzegana przez odbiorcę jest wielokrotnie wyższa niż wynosi jego rzeczywista cena. To czysty zysk.
  10. Przebijasz konkurencję. Precyzyjnie wycelowane gadżety z nadrukiem mogą być prawdziwym rodzynkiem każdej kampanii reklamowej i wzbudzić wielki „buzz” wokół siebie. Niech odbiorcy zapomną, że upominek jest promocyjny. Wkomponujmy rozdawanie gadżetów w ciekawe i oryginalne akcje promocyjne: „call-to-action”, konkursy, programy lojalnościowe, akcje typu „tease”. Pomysł będzie dźwignią skuteczności gadżetów. Upominki reklamowe to narzędzia o zmiennej skuteczności, więc ich skuteczność marketingowa zmienia się w zależności od pomysłu na ich dystrybuowanie.

Must Read

Co powinna zawierać księga znaku, czemu służy, jak ją stworzyć i jak używać?

Księga znaku to opracowanie przedstawiające system wizualny marki lub firmy, znak - logo i jego zastosowanie w różnych warunkach, na różnych przedmiotach,...

Czemu służy i w jaki sposób jest realizowany marketing sportowy?

Marketing sportowy to różnego rodzaju działania, wykorzystujące narzędzia marketingowe, w celu promocji produktów lub też usług stricte związanych ze sportem, takich jak...

Czym właściwie jest proces i metoda design thinking?

Nauka, a także wiedza powszechna, ta którą uzyskujemy w codziennym działaniu, wykształciła wiele metod, procedur radzenia sobie z kwestiami problemowymi. Jednakże jeden...

Co to jest, czemu służy i jak jest realizowany marketing terytorialny?

Co to jest, czemu służy i jak jest realizowany marketing terytorialny? Przyzwyczajeni jesteśmy, że marketing może być wykorzystywany jedynie...

Narzędzia Public Relations

Utrzymywanie stałych i dobrych kontaktów z klientami to jeden z najważniejszych elementów budowania sprzedaży oraz pozytywnego wizerunku marki na zewnątrz organizacji. Budowanie...