Strona główna Ciekawostki 7 potrzeb, które zaspokoją gadżety firmowe

7 potrzeb, które zaspokoją gadżety firmowe

Gadżety firmowe to sposób na realizację wielu potrzeb.
Gadżety firmowe to sposób na realizację wielu podświadomych potrzeb.

Najnowsze trendy marketingowe: content marketing, inbound i outbound marketing, gigantyczny rozwój e-commerce i social media, sprawiły, że gadżety reklamowe w planach marketingowych zeszły nieco na dalszy plan. Równocześnie, ostatnie badania ICA Research pokazały, że aż 60% polskich firm nie rozumie porzeb swoich potencjalnych klientów. Najwyraźniej najnowsza wiedza marketingowa (której zresztą jestem wielkim fanem), nie uderza dostatecznie celnie w sedno biznesu, czyli motywy zakupowe klientów. Warto czasem odkurzyć stare podręczniki i przypomieć sobie podstawy: po co są i jakie potrzeby klientów zaspokajają gadżety reklamowe z nadrukiem?

W tym wpisie nie będzie wielu rozważań psychologicznych i socjologicznych, ponieważ opisałem je już w „Gadżety reklamowe i psychologia”. Będzie za to praktyczne spojrzenie na to, co mogą nam załatwić gadżety firmowe i materiały reklamowe. To oczywiste, że wręczając gadżety chcemy zdobyć uwagę klienta i przechylić szalę jego decyzji zakupowach na naszą stronę. Czujemy też intuicyjnie, że ma to sens i przyniesie korzyśći. Zwykle nie zdajemy sobie jednak sprawy, że akt wręczania wprost zaspokaja szereg ludzkich potrzeb, głęboko zakorzenionych w naszej psychice:


1. Potrzeba efektywności 
Nasze rozliczne działania pochałaniają czas, dlatego chcemy je wykonywać jak najlepiej i jak najszybciej. Szukamy efektywności we wszystkim co robimy. Od porannej kawy, dojazdu do pracy przez aktywność fizyczną w wolnym czasie, aż po realizację zadań sprzedażowych w firmie. I tutaj właśnie gadżety reklamowe wyraźnie skracają i upraszczają proces budowania relacji z klientami. Wręczony gadżet to dobry pretekst do nawiązania bezpośredniej, rozmowy, przesłania oferty, umówienia spotkania lub telefonu. 

2. Potrzeba wyróżnienia
Gadżety firmowe umożliwiają zbudowanie mocnego wizerunku osobistego, ponieważ obdarowani poczują się specjalni i ważni. Potrzebujemy czuć się wyróżnieni i to najlepiej w obecności innych, bo to wzmacnia nasz status społeczny. Dodam, że to miłe uczucie przenosi się następonie na nasze decyzje zakupowe: chcemy kupować, to co nas wyróżni z tłumu. Jeśli są to produkty lub usługi, które promuje otrzymany gadżet, z pewnością skojarzymy je wprost z realizacją tej ważnej potrzeby.

3. Potrzeba szczęścia
Gadżety najbardziej uszczęśliwiają wtedy, gdy są miłą, nieplanowaną i praktyczną niespodzianką. Jest coś w stwierdzeniu, że otrzymując gadżety zamieniamy się w dziecko rozpakowujące świątecznie prezenty. Szukamy przyjemności, uśmiechu i radości. Pragniemy akceptacji otoczenia, a otrzymanie nagrody od obcych osób jest na to niezbitym dowodem. 

4. Potrzeba wpływu
Lubimy miec wpływ na decyzje innych. Klienci, którym spodobają  się otrzymane gadżety reklamowe, będą się tym dzielić z innymi. Robią to zwykle na dwa sposoby: po pierwsze, używając ich na codzień, będą przypominać, prezentować i informować innych skąd je mają. Po drugie, sami chętnie będą rekomendować promowane produkty i usługi, ponieważ używając gadżetu firmowego będą czuli się zobowiązani do bycia ambasadorem marki.  

5. Potrzeba przezwyciężania
Chcemy skutecznie rozwiązywać codzienne problemy i pokonywać przeszkody. Nawet te drobne, banalne, które załatwią nam gadżety reklamowe: pendrivy reklamowe, parasole, torby, czy długopisy z nadrukiem. Będą dla nas pocieszeniem i poprawią nastrój. Mamy to do siebie, że nie szczędzimy pieniędzy na marki, które poprawiają nam humor. 

6. Potrzeba doświadczania
Kochamy kolekcjonować nowe wrażenia i przyjemne doświadczenia. Szukamy coraz to nowych okazji, by je zdobywać. Do takich należy z pewnością otrzymanie prezentu od losu. Gdy artykuły reklamowe są miłym i niespodziewanym doświadczeniem, wspaniale pasują do naszej galerii wrażeń. Nie zapomnimy tego, gdy będziemy decydować o zakupie konkretnych produktów i usług.  

7. Potrzeba kontaktu
Wreszcie mamy tu wielką społeczną potrzebę kontaktu z innymi. Szukamy bezpośredniego kontaktu, ponieważ daje nam on informacje ważne do podejmowania życiowych decyzji. Co istotne, nie tylko sprzedawcy szukają kontaktu z klientami, ale również klienci chętnie podejmują dialog ze sprzedawcami. Liczą na to, że dialog pozwoli im na osięgnięcie korzyści i rozwiązanie jakichś problemów. Gadżety reklamowe są skutecznym narzędziem, kruszącym lody i ułatwiającym podjęcie kontaktu.

Na wizerunek naszej firmy działamy tak naprawdę cały czas. Niekiedy jedna niemiła sytuacja sprawia, że dotychczasowe sukcesy stają się niczym. Nie wystarczy raz zainwestować w reklamę, by dotrzeć do ludzi i myśleć, że teraz musi być jedynie lepiej. W przypadku posiadania firmy cały czas musimy mieć się na baczności. Dobro klienta powinno być dla nas najważniejsze. Oprócz oferowania mu najlepszej jakości produkty lub usługi możemy co jakiś czas o sobie przypomnieć w miły sposób. Tu pomóc nam mogą artykuły reklamowe. Reklama w dzisiejszych czasach często jest niezwykle namolna. To sprawia, że mało osób wypowiada się o niej pozytywnie. Akcesoria reklamowe pozwalają nam w łagodny sposób się zareklamować, ale również dać do zrozumienia klientom, że o nich pamiętamy. Jakie artykuły promocyjne warto wybrać? Te, które najlepiej wpasują się w grupę docelową. Możemy wybierać pomiędzy sprawdzonymi gadżetami, takimi jak długopisy czy breloki. Równie dobrze możemy zamówić kosmetyki czy narzędzia z logo naszej firmy.

Poprzedni artykułGrawer laserowy forever
Następny artykułKosze świąteczne 2018. Opinie

Must Read

Najlepsze apartamenty w korzystnej cenie

Jednym z ciekawszych miast Polski, zdecydowanie jest Szczecin. To wyjątkowe miasto, położone w województwie zachodniopomorskim. Miasto to jest bardzo duże i nieustannie...

Sportowe bidony z nadrukiem

Sportowe bidony z nadrukiem stały się idealną formą reklamą. W związku z tym, iż wielu osobom...

Parasole reklamowe z nadrukiem logo firmy

Dobry gadżet reklamowy powinien być praktyczny, dobrze widoczny, a także wzbudzać pozytywne skojarzenia – takie wymagania...

Słodycze i cukierki reklamowe z nadrukiem logo

„Reklama dźwignią handlu” to stare i znane powiedzenie. W obecnych czasach dotyczy nie tylko handlu, ale...

Tanie prezenty świąteczne dla firm

Gadżety i upominki świąteczne dla klientów, kontrahentów, a także pracowników, to od dawna praktykowana tradycja. Dlaczego jednak...