Strona główna Nadruki Szlachetny haft reklamowy

Szlachetny haft reklamowy

Haft komputerowy.

Haft komputerowy jest znaną i efektowną metodą znakowania tekstyliów. Niestety, nie ma sprecyzowanego cennika dotyczącego haftu, więc każde zlecenie wymaga indywidualnej kalkulacji. Na cenę wpływa wiele parametrów: wielkość i rodzaj haftowanej powierzchni, ilość uderzeń igły na cm2 (co decyduje o dokładności odwzorowania) oraz ilość haftowanych przedmiotów. Co ciekawe, na cenę haftu nie wpływa ilość haftowanych kolorów. Do wykonania haftu potrzebujemy składu – wykorzystamy go do stworzenia programu hafciarskiego. Proszę pamiętać, że miejsce w którym chcemy wyhaftować logo lub grafikę musi być na tyle płaskie i dostępne, aby zmieścić przedmiot na tamborku maszyny. Często bywa, że przebiegający szew lub istniejąca aplikacja przeszkadza w hafcie – trzeba wówczas zmienić miejsce haftu. Poza tym, w przypadku koszulek warto pamiętać, że haft jest wzmacniany od spodu fryzeliną, która może powodować uczucie uwierania i drapania przy kontakcie z ciałem. Ilość kolorów haftu nie wpływa na jego cenę!!! Jest to ewenement wśród metod znakowania.

Ograniczenia:

  1. Nie ma cennika – dużo składowych cen, sporo niuansów technologicznych wycena zawsze indywidualna, a więc cena trudna do porównania.
  2. Metoda raczej droga. Na cenę haftu wpływa: ilość tysięcy uderzeń igły hafciarskiej na cm(gęstość), to parametr który również świadczy o dokładności, rozdzielczości odwzorowania, wielkość haftu, a więc ilość tych cm2, ilość haftowanych przedmiotów. Tall Ship Races – naszywka 21 0000 uderzeń igły.
  3. Drogi program hafciarski (150-300 zł) – odpowiednik przygotowalni.
  4. Najmniejsza możliwa wielkość haftowanych liter (zależy również od czcionki), a by były czytelne to 6-7 mm.
  5. Drobne kształty, skomplikowane elementy logo, np.: herby są trudne do odwzorowania,
  6. Haft na fryzelinie – ostre nici mogą drapać ciało, co jest dosyć nieprzyjemne na t-shirtach i koszulkach polo – chyba, że haft jest mały
  7. Nie haftujemy na cienkich t-shirtach i cienkich tkaninach. Maszyna może nam wyciąć dziurę!!! Graniczna grubość bawełny to 160g/m2 lub grubsza.
  8. Haft na nylonie, ortalionie, poliestrze, z których uszyto ubrania, np.: kurtki, wiatrówki, dresy, powoduje utratę wodoodporności w miejscu haftu, woda przesiąka podziurawione jak sito miejsce
  9. Wielkość maksymalna haftu zależy od wielkości tamborka. Przeciętne jest to 15-20 cm.
  10. Haft wymaga dobrych i drogich nici, które się nie zerwą podczas haftowania, bo takie zdarzenie niszczy produkt.
  11. Haft jest bardzo czasochłonny, np.: czapeczka baseball’owa jest haftowana ok 20 minut.
  12. Haft wymaga zapasu płaskiej powierzchni bez szwów, patek, zamków, kieszeni, łączenia materiałów, która da się naciągnąć na tamborek.
  13. Haftując na gotowych produktach z katalogów – zawsze obszar znakowania jest ograniczony. Hafty na nierównym podłożu są możliwe przed uszyciem produktu, ale nie na gotowym produkcie z katalogu. Jest to jednak szalenie drogie. Przykład koszulki drukowanej od rękawka do rękawka.
  14. Zawsze wykonaj próbę!!!

Oszczędzić możemy: redukując wielkość haftu i upraszczając logo, jeśli ma dużo szczegółów.

Haft komputerowy – jest to bardzo trwała metoda znakowania przede wszystkim odzieży i tekstyliów (bluzy, czapki, obrusy, koce itp.). Do znakowania wykorzystuje się specjalną maszynę hafciarską kompatybilną z komputerowym programem hafciarskim, w którym tworzony jest projekt znakowania. Program hafciarski wykonać można wykorzystując projekty graficzne dostarczone przez Klienta w różnych formatach (np. JPG, bmp, GIF, PDF itp.). Uzyskać można nietypowe efekty (3D, błyszczące, ognioodporne), które odporne są na pranie, ścieranie, prasowanie.

 

Poprzedni artykułUmysł Rozkodowany
Następny artykułTermotransfer – to brzmi groźnie

Must Read

Sportowe bidony z nadrukiem

Sportowe bidony z nadrukiem stały się idealną formą reklamą. W związku z tym, iż wielu osobom...

Parasole reklamowe z nadrukiem logo firmy

Dobry gadżet reklamowy powinien być praktyczny, dobrze widoczny, a także wzbudzać pozytywne skojarzenia – takie wymagania...

Słodycze i cukierki reklamowe z nadrukiem logo

„Reklama dźwignią handlu” to stare i znane powiedzenie. W obecnych czasach dotyczy nie tylko handlu, ale...

Tanie prezenty świąteczne dla firm

Gadżety i upominki świąteczne dla klientów, kontrahentów, a także pracowników, to od dawna praktykowana tradycja. Dlaczego jednak...

Balony reklamowe z nadrukiem logo

Na rynku gadżetów reklamowych i promocyjnych dostępna jest naprawdę olbrzymia liczba najróżniejszych, niezwykle ciekawych i atrakcyjnych...