Nie sposób nie oddać słuszności wszystkim, którzy gros swych działań marketingowych przenieśli na pole wirtualnej sieci. Trend wykorzystujący internet do zbywania wyprodukowanych towarów utrwala się od kilku dziesięcioleci. Jak twierdzą fachowcy od prognozowania przyszłości, utrzyma się on jeszcze bardzo długo.

Jak gadżety reklamowe trafiły do sieci?
Reklama i marketing to niezwykle elastyczne dziedziny działalności w służbie promocji marki. Owa elastyczność pozwala na adaptowanie wcześniejszych rozwiązań do potrzeb rzeczywistości.

Gadżety z nadrukiem to narzędzie od dawna wykorzystywane przez reklamę. Oddało już wielkie zasługi w promocji brandów.
Według badań dokonywanych przez ośrodki opiniotwórcze grubo ponad połowa przedsiębiorców deklaruje chęć wykorzystywania gadżetów reklamowych w swoich kampaniach wizerunkowych.

Budowa wizerunku realnych klientów jest dość prosta i nacechowana personalizacją przekazu. Dzięki istniejącym bazom danych właściwa informacja trafia pod wskazany adres.
Nieco inaczej rzecz wygląda w przypadku przestrzeni niezbadanej, czyli klientów potencjalnych. Tu przekaz docelowy musi obejmować znacznie większą przestrzeń. Dlatego, by mógł działać optymalnie, nacechowany jest zwrotami ogólnymi. Działa wtedy jak filtr wychwytujący elementy o wybranych parametrach.