Jak zamawiać gadżety na ostatnią chwilę?

Scenariusz tego typu zleceń jest zwykle taki sam. Klient nagle dowiaduje się, że przełożony bezdyskusyjnie chce lub musi mieć prezent lub artykuł reklamowy na jutro lub pojutrze, na godzinę np.: 10:00 (niezapowiedziana wizyta z ministerstwa lub głównego kontrahenta lub po prostu przełożony wcześniej zapomniał). Pojawia się problem i ryzyko opóźnienia, ale przełożony oczywiście powierza zaszczytną misję zorganizowania prezentu swoim specjalistom ds. marketingu i ufa, że im się uda.

Proponujemy schemat działania w warunkach awaryjnych:

  1. Od razu zapomnijmy o katalogach zachodnich i produktach ściąganych z -Holandii i Niemiec. Czas dostawy 7-14 dni + czas potrzebny na oznakowaniem. Szkoda czasu na wybieranie i sprawdzanie dostępności produktów.
  2. Zapomnijmy o sklepach detalicznych. Zwykle mają dosyć marny wybór, pojedyncze sztuki, wysokie ceny oraz nie oznakują towaru.
  3. Określmy ostateczny i nieprzekraczalny deadline dostawy – uwzględniając termin i miejsce wręczenia prezentu.
  4. Uwzględnijmy czas potrzebny na dostawę, oznakowanie i transport do nas
  5. Zdobądźmy bardzo cenne informacje: Czy każdy musi dostać to samo? Czy prezenty będą wręczane podczas jednego spotkania? Czy prezent musi być zapakowany?
  6. Określi profil osób obdarowywanych: Czy będą to mężczyźni, czy kobiety? Czy osoby znane w firmie, czy nieznane? Jaki jest charakter spotkania, na którym będą wręczane prezenty? Formalny, nieformalny?
  7. Określamy dokładnie swój budżet na prezent dla danej osoby.
  8. Dopiero teraz zadzwońmy do swoich dostawców. Warto dzwonić tylko do tych, którzy mają własny magazyn towarów lub prowadzą sprzedaż z katalogów dostępnych w ciągu 24 h, a więc polskich importerów gadżetów z Azji.
  9. Bardzo przyda się dostawca-przyjaciel, który zechce zaangażować się w ryzykowne zlecenie.
  10. Bardzo przyda się dostawca sprawdzony, który na pewno nie zawiedzie.
  11. Tabliczki i bileciki na różne okazje oszczędzają nerwy, a nie kosztują dużo. Skracają czas produkcji i obniżają ciśnienie.
  12. Profilaktyka ratuje skórę – zadbajmy o niezbędne kontakty wcześniej. Zlecenie typu Mission Impossible może się zdarzyć w każdej chwili.

Szukaj okazji!

Znaczne oszczędności dotyczące kosztów artykułów reklamowych można osiągnąć stosując następujące sposoby:

  1. Współpracuj z dostawcami, którzy trzymają własny stan magazynowy artykułów reklamowych. Mogą szybko dostarczyć nadrukowany towar – wręcz od ręki.
  2. Zapytaj dostawcę co mu zalega w magazynie i jednocześnie jest pełnowartościowe. Wy negocjuj z nim dobrą cenę na ten towar, jeśli odpowiada on Twojej promocji.
  3. Zapytaj swojego dostawcę o duże zlecenia realizowane aktualnie dla innych klientów – być może podłączysz swoje zamówienie cząstkowe do czyjegoś dużego zamówienia i uzyskasz dzięki temu bardzo dobrą cenę.
  4. Poproś swojego dostawcę o stałą informację o promocjach i wyprzedażach.
  5. Poproś swojego dostawcę o listy wyprzedażowe towarów z Niemiec i Holandii. Przy okazji zmian katalogów (przełom roku), końca sezonu (np.: lato/jesień), lub zmiany oferty (końcówki serii, resztki magazynu) dostawcy źródłowi obniżają ceny nawet do 70%.
  6. Współpracuj z takimi dostawcami, którzy uczciwie proponują Ci tańsze rozwiązania bez utraty jakości i serwisu.
  7. Zawsze (poza negocjacjami) pytaj swojego dostawcę, czy ma jakiś sposób na obniżenie ceny. Może podpowiedzieć wiele ciekawych rozwiązań.