Gadżety do pracy zdalnej i Home office

Gadżety – praca zdalna

Otrzymywanie prezentów jest bardzo przyjemne, prawda? Któż z nas nie lubi obchodzić imienin czy urodzin kiedy wie, że oprócz zdmuchiwania świeczek czeka go odpakowywanie upominków. Nie inaczej jest w przypadku pracowników. Bardzo przyjemnym zwyczajem jest nagradzanie ich poprzez przydatne, wysokojakościowe gadżety. Dlaczego warto nagradzać pracowników prezentami podczas pracy zdalnej? O tym w dzisiejszym artykule.

Nagrody dla pracowników pozytywnie kreują wizerunek firmy

Wizerunek firmy oraz sposób postrzegania jej na rynku należy obecnie do ważnych zagadnień związanych z prowadzeniem każdej działalności gospodarczej. Wizerunek ma ogromne znaczenie również w przypadku dużych korporacji, które zazwyczaj chcą kreować się jako miejsca pracy przyjazne pracownikom i doceniające najlepszych. Prezenty oraz nagrody dla pracowników są świetnym przykładem marketingowego działania, które buduje pozytywny wizerunek marki w oczach samych pracowników, a więc także zwiększa ich lojalność wobec marki. Dodatkowo jeżeli firma prowadzi bloga tematycznego lub chociażby profile na mediach społecznościowych, może podzielić się radosną wiadomością o obdarowywaniu np. pracownika tygodnia znaczącą nagrodą. W ten sposób informacja o podarunku zostanie przekazana dalej, a budowanie pozytywnego wizerunku zwiększy swój zasięg.

Dlaczego prezenty dla pracowników zdalnych to dobry pomysł?

Pakiety prezentowe wręczane pracownikom, którzy nie przychodzą codziennie do biura mogą przynieść wiele korzyści – również tych „poza wizerunkowych”. Podarowaniu nawet drobnego, ale wysokojakościowego prezentu ma funkcję motywacyjną oraz z pewnością sprawi, że osoba obdarowana poczuje się doceniona. Praca zdalna wiąże się z wieloma ograniczeniami oraz dyskomfortem dla wielu osób. Pracownicy zdalni często muszą poświęcać swój czas prywatny na pełnienie obowiązków służbowych w związku z licznymi problemami, które mogą nastąpić we właściwych godzinach pracy – np. potencjalne problemy z łącznością internetową, konieczność opieki nad dzieckiem itp. Brak codziennego kontaktu na żywo z pracodawcą rozluźnia też więzi społeczne oraz powiązanie z marką, a przez to w długiej perspektywie nadszarpuje także lojalność wobec marki. Aby temu przeciwdziałać warto docenić pracowników zdalnych i wzmocnić z nimi więzi przez unikalne pakiety prezentowe lub nagrody.

Zdrowe motywowanie pracownika ma sens

Pracodawcy już dawno odkryli, że zastraszanie pracowników, grożenie zwolnieniem lub zmuszanie do nadgodzin w warunkach wolnego rynku nie ma najmniejszego sensu i jest nieefektywne. Nagradzanie to forma motywacji, która może realnie wpłynąć na morale oraz stosunek zatrudnionych osób do pracy. Warto jednak zadbać, aby prezenty dla pracowników miały realną wartość, były wysokojakościowe i nawiązywały w jakiś sposób do prowadzonej działalności. Dzięki temu ostatniemu motywowanie pracowników nie będzie rozmijać się z budowaniem pozytywnego wizerunku oraz ich lojalności wobec marki. Co warto podarować pracownikowi, który pracuje przez Internet? Z pewnością nawet drobny upominek z napisem np. „Jesteśmy z Tobą” lub „Twoje wysiłki mają sens” będzie dobrym pomysłem na początek. Tutaj należy zaznaczyć, że niektórzy pracodawcy mogą mierzyć się z pokusą zakupu dużej ilości tanich gadżetów reklamowych, które można by przeznaczyć na nagrody pracownicze. To rozwiązanie jest niewłaściwe co najmniej z dwóch powodów. Po pierwsze pracownicy nie potrzebują dodatków w postaci niskiej jakości smyczy czy szybko wypisujących się długopisów z logo, które – przyznajmy szczerze – nie są wspaniałą nagrodą. Po drugie – tego typu rozwiązanie nie buduje pozytywnego wizerunku, o który także chodzi w obdarowywaniu pracowników.