Ekologiczne gadżety reklamowe

Szkodliwe dla środowiska gadżety budzą niechęć wielu konsumentów. Aby spełnić ich oczekiwania, firmy rezygnują z jednorazowych akcesoriów i wręczają kontrahentom upominki z naturalnych materiałów. Jak sprawić, by ekologiczne działania marketingowe przynosiły największe efekty?

Otwarcie informuj o znaczeniu produktów.

Jeśli stosujesz bezpieczne dla środowiska alternatywy, informuj o tym klientów i pracowników. Wręczając ekologiczne gadżety reklamowe, takie jak notatniki lub długopisy z recyklingu, można dołączyć ulotkę na temat kroków podejmowanych przez firmę w trosce o środowisko. Jeśli gadżety promocyjne będą produkowane w sposób etyczny i z ekologicznych materiałów, klienci obdarzą firmę większym zaufaniem – świadczy to o świadomej praktyce, zgodnej z aktualnymi wartościami.

Naturalne materiały czy wielokrotność użytku?

Aby przedmiot był prawdziwie ekologiczny, jego produkcja powinna wiązać się z jak najmniejszym zużyciem wody i produkcją CO2. Warto, aby materiał był kompostowalny i bezpieczny dla ekosystemu. Sama naturalność nie wystarczy – przykładem jest papier, którego masowa produkcja jest szkodliwa dla przyrody. Dobrze więc wybierać przedmioty pochodzące z recyklingu albo upcyklingu. Ponowne wykorzystanie i przetworzenie już wyprodukowanych materiałów to prawdziwie ekologiczna postawa. Dlatego torba płócienna z nadrukiem będzie dobrą alternatywą dla jednorazowych papierowych toreb.

Processed with VSCO with c1 preset

Przemyślany wybór – skuteczny marketing.

Zawsze należy zastanowić się, jakie gadżety promocyjne będą rzeczywiście przydatne dla określonej grupy odbiorców. Sponsorując festiwal kulinarny warto postawić na reklamowe sztućce, kubki i pudełka na żywność. Paczkę prezentów świątecznych dla pracownika może zamknąć torba filcowa z nadrukiem dla wygodnego transportu. Nagrodą dla stałego klienta może być ekologiczna ładowarka bezprzewodowa.

Każdą sytuację trzeba rozpatrywać indywidualnie – wtedy ekologiczne gadżety reklamowe z logo firmy będą zarówno skuteczne w promocji, jak i atrakcyjne dla obdarowanej osoby.