Strona główna Marketing Biznes Dlaczego długopisy Cosmo Millenium podbiły polski rynek? opinie

Dlaczego długopisy Cosmo Millenium podbiły polski rynek? opinie

Kolekcja Millenium dokonała w Polsce czegoś nieprawdopodobnego. W zaledwie ciągu kilku lat metalowe długopisy Cosmo Millenium podbiły rynek długopisów reklamowych, do tego stopnia, że zatrzęsło to światowymi producentami długopisów reklamowych działającymi na polskim rynku.

Przypadek długopisów Cosmo jest trochę jak z Fordem T w latach 30-tych w USA: jakiegokolwiek długopisu byśmy nie porponowali Klientom, oni i tak wybiorą Cosmo. Zadziwjające. Przyjrzyjmy się jednak temu z bliska. Moim zdaniem są trzy powody tej nieprzemijającej mody:

  1. korzystna relacja cena/jakość – za mniej niż złotówkę, otrzymamy metalowy, porządnie wyglądający długopis, w bogatej kolorystyce, o prostym kształcie i dużej powierzchni znakowania,
  2. Do tego dorzućmy szybką dostępność – w kilka dni dostaniecie każdą ilość, magazyny dostawcy są zwykle pełne.
  3. kopiowanie pomysłów i oglądanie się na innych, którzy wcześniej już zamawiali długopisy Millenium. Niestety, Klienci często wolą „bezpieczne” zakupy. Tracąc na oryginalności, kupują sztampowy, ograny i nudny, ale tani i dość porządny długopis.

Screenshot - 17.01b

W efekcie długopisy Cosmo Millenium przebojem podbiły rynek. Aktualna Kolekcja Millenium została wzbogacona o nowe modele, które są jednak tylko wariacją na temat legendarnego Cosmo.

  1. Cosmo Slim – węższa, zgrabna wersja Cosmo
  2. Cosmo Slim Touch Pen – powyższa wersja wzbogacona o gumkę do ekranów dotykowych (naprawdę fajny pomysł)
  3. Cosmo Duo – długopis z dwoma wkłądami, które zmieniją się po przekręceniu korpusu długopisu
  4. Top USB – końcówka długopisu zawiera kość pamięci USB (moim zdaniem nieco dziwaczny i niewygodny pomysł)
  5. Bond i Bond Touch Pen – modele bez zmian wobec lat ubiegłych
  6. Mooi i Mooi Touch Pen – również bez zmian.
  7. Modele nieco modyfikujące stylistykę: Joy, Vic, Star, Zen, Genius, Giant.
  8. No i nieśmiertelne modele Cosmo.

Kilka uwag technicznych: Długopisy są pakowane są po 50 szt., mają niebieskie wkłady (na specjalne życzenie czerwone i czarne). Znakowanie to najczęściej grawer laserowy, który wychodzi „na biało”, choć jest to standardowy grawer laserowy. Nie raz zdarzyło się, że klienci przy odbiorze stwierdzali, że to nadruk farbą i próbując udowodnić swoją rację, podejmowali wysiłbi by zdrapać odwzorowanie. Na próżno. Grawer laserowy na aluminium wygląda jak jasny nadruk i tyle.

Kolekcja Milenium to bogata oferta kilkunastu modeli etui, do których pasują w różnych wariacjach pióra, rollery i ołówki występujące w stylistyce danego modelu i które to razem z długopisami można złożyć w ładne i niedrogie dwu- i trzyelementowe zestawy. Ta mnogość wariantów to kolejny czynnik sukcesu kolekcji Millenium.

Podsumowując: ciekaw jestem, czy moda na długopisy Cosmo Millenium będzie wieczna. Jak dotąd, wszystko na to wskazuje. Trochę szkoda ciekawych, kreatywnych i cieszących oczy długopisów reklamowych innych porducentów. No, ale ostatecznie to klienci decydują…

kolekcja długopisy reklamowe Cosmo Mlllenium
kolekcja długopisy reklamowe Cosmo Mlllenium

 

Must Read

Sportowe bidony z nadrukiem

Sportowe bidony z nadrukiem stały się idealną formą reklamą. W związku z tym, iż wielu osobom...

Parasole reklamowe z nadrukiem logo firmy

Dobry gadżet reklamowy powinien być praktyczny, dobrze widoczny, a także wzbudzać pozytywne skojarzenia – takie wymagania...

Słodycze i cukierki reklamowe z nadrukiem logo

„Reklama dźwignią handlu” to stare i znane powiedzenie. W obecnych czasach dotyczy nie tylko handlu, ale...

Tanie prezenty świąteczne dla firm

Gadżety i upominki świąteczne dla klientów, kontrahentów, a także pracowników, to od dawna praktykowana tradycja. Dlaczego jednak...

Balony reklamowe z nadrukiem logo

Na rynku gadżetów reklamowych i promocyjnych dostępna jest naprawdę olbrzymia liczba najróżniejszych, niezwykle ciekawych i atrakcyjnych...