Strona główna Uncategorized Czemu służy i w jaki sposób jest realizowany marketing sportowy?

Czemu służy i w jaki sposób jest realizowany marketing sportowy?

Marketing sportowy to różnego rodzaju działania, wykorzystujące narzędzia marketingowe, w celu promocji produktów lub też usług stricte związanych ze sportem, takich jak chociażby koszulki czy buty sportowe. Może być również stosowany w przypadku reklamy produktów niezwiązanych bezpośrednio ze sportem, ale tylko wtedy, gdy podjęte działania marketingowe służą umocnieniu w świadomości odbiorców wzajemnych powiązań produktów ze sportem, na przykład kampania browaru Warka, która regularnie wspiera Polską Reprezentację w Piłce Nożnej.

Tam gdzie uwaga konsumentów, tam jest miejsce dla marektingu. Wielkie imprezy sportowe są oczkiem uwagi rzesz konsumentów, nic więc dziwnego, że jest to doskonałe miejsce na działania marketingowe. Czemu służy i w jaki sposób jest realizowany marketing sportowy? 

Marketing sportowy i jego rodzaje.

Z marketingiem sportowym związane są trzy obszary:

  1. Marketing przedsiębiorstw realizowany poprzez sport – w tym przypadku wykorzystuje się sport i imprezy sportowe do reklamy różnego rodzaju produktów i usług, a także marek. Niezwykle skuteczną i popularną formą współpracy między przedsiębiorcami i organizacjami sportowymi jest sponsoring. Przykłady takiej promocji możemy zobaczyć na koszulkach sportowych czy też billboardach wyświetlających reklamy na stadionie, takich marek jak Warka, Żywiec, a nawet Biedronka.
  2. Marketing produktów i usług sportowych – skierowany jest głównie do fanów sportu i jego konsumentów. W tym przypadku narzędzia marketingowe nakierowane są na poszczególne segmenty rynku, po to by przykładowo przekonać klientów do zakupu biletów na ważne wydarzenie sportowe, zachęcać ich do wzięcia udziału w konkursach oraz promocjach związanych właśnie ze sportem, reklamować nowo powstały obiekt bądź też zachęcić do zakupu rozmaitych pamiątek. Marketing produktów i usług sportowych głównie ma miejsce wśród społeczności lokalnych i w okolicach obiektów sportowych. Odbywa się również przy wykorzystaniu plakatów oraz billboardów, raczej rzadko sięga się po reklamy w telewizji i prasie.
  3. Marketing organizacji sportowych – wiąże się z działaniami marketingowymi, których celem jest wytworzenie i promocja produktów sportowych. Z drugiej zaś strony wiąże się z działaniem organizacji sportowej, która dba między innymi o kreowanie kultury organizacji czy też komunikowanie się z fanami, widzami, przedsiębiorstwami poprzez zaakcentowanie zalet wybranej marki, organizacji, drużyny itp.

Głównym celem działań marketingu organizacji sportowych jest oczywiście dotarcie do nowych grup odbiorców, widzów, ale też sponsorów, oraz pozyskiwanie finansów na rozwój sportu.

Marketing w sporcie – promocja i wyróżnienie wydarzeń sportowych.

W marketingu sportowym chodzi o promocję i wyróżnienie wydarzeń sportowych wśród innych segmentów rynku, które dotychczas nie były jeszcze niezainteresowane tą formą rozrywki. Z tego też powodu promowanie produktu bądź marki schodzi tak naprawdę na dalszy plan. I tak przykładowo w piłce nożnej niezwykle popularne stały się wyjazdy czołowych piłkarzy europejskich na mecze sparingowe do różnych miejsc na świecie. Z taką sytuacją spotyka się też w koszykówce, przykładem jest impreza o nazwie NBA Europe Live.
Zatem taka forma marketingu ma na celu przekonanie, za pomocą zabawy lub znanych nazwisk, do danej dziedziny sportu nowych odbiorców – zainteresowanych.

Must Read

Sportowe bidony z nadrukiem

Sportowe bidony z nadrukiem stały się idealną formą reklamą. W związku z tym, iż wielu osobom...

Parasole reklamowe z nadrukiem logo firmy

Dobry gadżet reklamowy powinien być praktyczny, dobrze widoczny, a także wzbudzać pozytywne skojarzenia – takie wymagania...

Słodycze i cukierki reklamowe z nadrukiem logo

„Reklama dźwignią handlu” to stare i znane powiedzenie. W obecnych czasach dotyczy nie tylko handlu, ale...

Tanie prezenty świąteczne dla firm

Gadżety i upominki świąteczne dla klientów, kontrahentów, a także pracowników, to od dawna praktykowana tradycja. Dlaczego jednak...

Balony reklamowe z nadrukiem logo

Na rynku gadżetów reklamowych i promocyjnych dostępna jest naprawdę olbrzymia liczba najróżniejszych, niezwykle ciekawych i atrakcyjnych...