Strona główna Marketing Reklama 100 błędów jakie popełniasz ze swoją agencją gadżetową

100 błędów jakie popełniasz ze swoją agencją gadżetową

100 błędów jakie popełniasz ze swoją agencją gadżetową

  1. Nie żądasz referencji. Bo nie wypada, bo po co, bo to przecież tacy mili, zdolni ludzie.
  2. Nie sprawdzasz referencji. Ważne, że są, a już nie jest ważne, że dotyczą innego zakresu prac lub są wystawione przez kumpla lub kogoś z rodziny.
  3. Niedokładnie i nieprecyzyjnie określasz cel zamówienia. Dzieki czemu przeciągasz w niekończoność dyskusje na temat tego co w zasadzie ma zrobić agencja.
  4. Mylisz technologie poligraficzne, przez co nie tyle się kompromitujesz, co grozi to poważnymi konsekwencjami finansowymi, gdy zamówisz coś, czego tak naprawdę nie chciałeś.
  5. Nie sprawdzasz dokładnie wyjściowych materiałów graficznych. Wysyłasz do agencji co masz pod ręką. Niech sobie poradzą.
  6. Akceptujesz projekt od agencji bez jego dokładnego sprawdzenia, a zwłaszcza materiały do produkcji w opraciu o pobiezne sprawdzenie projektów i wizualizacji.
  7. Nie wiesz ile chcesz wydać, więc trudno określić paramtery techniczne i ilościowe zamówienia.
  8. Nie pytasz o koszty dodatkowe, więc pojawiają się kłopoty z budżetem reklamowym
  9. Ukrywasz ile chcesz wydać, licząc, że w takiej sytuacji taniej zapłacisz.
  10. Żądasz czegoś, co widziałeś u kogoś innego. Poza tym, że reklamą rządzi oryginalność, a nie plagiat, to nie wiesz ile ten ktoś za nią zapłacił, ani jaki zakres miała jego kampania, a żądasz podobnego efektu.
  11. Zlecasz i idziesz na urlop. Niech sobie radzą w przypadku wątpliwości i niech sami decydują.
  12. Nie określasz zasad dotyczących przekazania praw autorskich. Przecież to oczywiste, że ich autor – grafik, artysta, projektant nie ma do nich praw.
  13. Pozwalasz na wykorzystanie elementów graficznych, których nie jesteś właścicielem, bo myślisz, że jakby co, to bedzie wina agencji.
  14. Kradniesz pomysły agencji i realizujesz je sam lub z kimś innym. A potem się dziwisz, że nikt nie chce z Tobą współpracować lub prawnicy przesyłają dziwne wezwania.
  15. Nie słuchasz sugestii agencji, ponieważ jako klient zawsze masz rację. Mają się postarać.
  16. Zapominasz o logistyce, konfekcjonowaniu, magazynowaniu i dystrybucji zamówionych materiałów. Jakoś się upcha w biurze te pięć palet kalendarzy.
  17. Niedokładnie określasz termin dostawy towarów lub usług. Wiadomo przecież, że mają być jak najszybciej.
  18. Nie określasz momentu od którego biegnie termin realizacji zamówienia. Może od podpisanego zlecenia, a może od momentu przekazania materiałów graficznych, a może od akceptacji projektów? NIe wiadomo? To jak rozliczysz terminową realziację zamówiania?
  19. Nie liczysz i nie sprawdzasz dostarczonego towaru przy odbiorze. Nie masz na to czasu. Na oko widać, że jest go dużo.
  20. Nie ustalasz dokładnie warunków finansowych i momentu zapłaty, bo to nie Twój dział będzie rozliczał zamówienie.
  21. Kilka osób z Twojej firmy omawia warunki realizacji zamówienia z dostawcą. Drobiazg, że jedna uchyla to co ustaliła druga.
  22. Rozmyślasz się w trakcie realizacji. To nic, że dostawca podjął już koszty, zakupił towar i przygotował produkcję.
  23. Odmawiasz całości zapłaty, za częściowo zrealizowaną usługę lub dostawę. Grozi to konsekwencjami prawnymi.
  24. Kupujesz tam gdzie najtaniej, a nie gdzie najlepiej. Przecież wszyscy sprzedają to samo

Must Read

Sportowe bidony z nadrukiem

Sportowe bidony z nadrukiem stały się idealną formą reklamą. W związku z tym, iż wielu osobom takie bidony towarzyszą na co dzień,...

Parasole reklamowe z nadrukiem logo firmy

Dobry gadżet reklamowy powinien być praktyczny, dobrze widoczny, a także wzbudzać pozytywne skojarzenia – takie wymagania spełniają również parasole reklamowe z nadrukiem...

Słodycze i cukierki reklamowe z nadrukiem logo

„Reklama dźwignią handlu” to stare i znane powiedzenie. W obecnych czasach dotyczy nie tylko handlu, ale wszystkich gałęzi gospodarki. Może mieć różne...

Tanie prezenty świąteczne dla firm

Gadżety i upominki świąteczne dla klientów, kontrahentów, a także pracowników, to od dawna praktykowana tradycja. Dlaczego jednak tak się robi? Co powoduje,...

Balony reklamowe z nadrukiem logo

Na rynku gadżetów reklamowych i promocyjnych dostępna jest naprawdę olbrzymia liczba najróżniejszych, niezwykle ciekawych i atrakcyjnych rzeczy, które skutecznie potrafią przykuwać wzrok,...