Strona główna Uncategorized Fotografia produktowa

Fotografia produktowa

Bo bez fotografii produktowej nie byłoby marketingu!

Zdjęcia różnego rodzaju towarów są niezmiernie istotne z punktu widzenia różnych kampanii marketingowych. Tym samym trzeba przyłożyć się do tego, aby były one jak najlepiej wykonane. Zdjęcia produktowe muszą w jak najlepszym świetle przedstawiać dany produkt, ale równocześnie być jak najbardziej realne.

Odpowiednia prezentacja produktowa ma znaczenie!

To, w jaki sposób zaprezentujemy sprzedawany przez nas produkt ma ogromne znaczenie dla całego procesu jego sprzedaży. Im lepiej, ale zarazem jak najbardziej realistycznie zostanie on przedstawiony tym chętniej ludzie będą chcieli zakupić dany przedmiot. W związku z tym należy przyłożyć do ich jakości należytą uwagę.

Jak powinno się wykonywać fotografię produktową?

Bardzo często „jeden obraz wart jest więcej niż tysiąc słów” – większość z nas z pewnością zna to przysłowie i wie, jak wiele prawdy kryje się w tych słowach. Dzieje się tak, ponieważ większość osób ignoruje opisy produktów na rzecz właśnie aspektów wizualnych, a więc właśnie takich elementów, jak fotografie. Przygotowanie odpowiednich zdjęć produktów wymaga przede wszystkim profesjonalnego podejścia do wykonywania zdjęć. Odpowiednio przygotowane fotografie wymagają:

  • doboru odpowiedniego sprzętu – zastosowanie profesjonalnego aparatu z obiektywem, pomagającego dokładnie uchwycić produkt i przygotować zdjęcia o wysokiej rozdzielczości;
  • oświetlenie – najlepsze światło do zdjęć powinno być naturalne, jednakże najczęściej nie ma możliwości wykonywania ich w plenerze, w związku z czym należy zadbać o to, aby pomieszczenie do robienia zdjęć produktów było jak najlepiej osłonecznione;
  • statyw – zaopatrzenie się w statyw chroni przed poruszonymi, nieostrymi zdjęciami;
  • tło – wbrew pozorom nie jest bez znaczenia, tzn. w pewnym stopniu również tło produktu wpływa na to, w jaki sposób jest on eksponowany i czy nasze odczucia w związku z tym są korzystne, czy też nie;
  • właściwa obróbka – dziś to nie tajemnica, że praktycznie wszystkie zdjęcia wymagają różnego rodzaju obróbki technicznej, jednakże zawsze musimy pamiętać o tym, aby nie była ona zbyt przesadzona, a zdjęcia wyglądały jak najbardziej realnie.

Dodatkowo zdjęcia danego produktu powinny zostać przedstawione z możliwie, jak największej ilości perspektyw. Tym samym warto przedstawić je w różnych wariantach, między innymi:

  • z bliska – aby ukazać wszelkie szczegóły, dotyczące danego produktu;
  • na modelach – aby ukazać, jak dany produkt wygląda w użyciu, jak się układa na czyjejś sylwetce itp.;
  • z różnych perspektyw – ujęcia powinny przedstawiać produkt z różnej perspektywy, tak aby móc zobaczyć dany przedmiot w różnych ujęciach;
  • obok innych przedmiotów – aby klient miał odniesienie i wiedział, jak dany produkt wygląda przy innych przedmiotach.

Co za tym idzie fotografia produktowa odgrywa ogromną rolę w procesie sprzedaży wszelkiego rodzaju produktów i zachęcania do ich zakupów. Powyższe wskazówki, dotyczące profesjonalnych zdjęć produktów, powinny nam pomóc w przygotowaniu, jak najlepszych zdjęć, które z pewnością okażą się dźwignią dla marketingu.

Poprzedni artykułSprzedaż B2B
Następny artykułFotografia reklamowa

Must Read

Co powinna zawierać księga znaku, czemu służy, jak ją stworzyć i jak używać?

Księga znaku to opracowanie przedstawiające system wizualny marki lub firmy, znak - logo i jego zastosowanie w różnych warunkach, na różnych przedmiotach,...

Czemu służy i w jaki sposób jest realizowany marketing sportowy?

Marketing sportowy to różnego rodzaju działania, wykorzystujące narzędzia marketingowe, w celu promocji produktów lub też usług stricte związanych ze sportem, takich jak...

Czym właściwie jest proces i metoda design thinking?

Nauka, a także wiedza powszechna, ta którą uzyskujemy w codziennym działaniu, wykształciła wiele metod, procedur radzenia sobie z kwestiami problemowymi. Jednakże jeden...

Co to jest, czemu służy i jak jest realizowany marketing terytorialny?

Co to jest, czemu służy i jak jest realizowany marketing terytorialny? Przyzwyczajeni jesteśmy, że marketing może być wykorzystywany jedynie...

Narzędzia Public Relations

Utrzymywanie stałych i dobrych kontaktów z klientami to jeden z najważniejszych elementów budowania sprzedaży oraz pozytywnego wizerunku marki na zewnątrz organizacji. Budowanie...